Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via mail (info@lierderholt.nl) of telefoon (055-506 14 58).

1. Reserveren

Hoe kan ik zien welke kampeerplaatsen op het vakantiepark nog vrij zijn?

Via zoek & boek op onze website kun je zien welke kampeerplaatsen in een bepaalde periode nog beschikbaar zijn. Vul bij zoek & boek ‘Kamperen’ en je gewenste periode in, en klik daarna op 'Zoeken'.
Kies een kampeerplaats en bekijk bij de tweede stap van het reserveren welke kampeerplaatsen nog vrij zijn. De beschikbare kampeerplaatsen worden met een groen icoon aangegeven.

Hoe kan ik zien welke accommodaties er op het vakantiepark nog vrij zijn?

Via zoek & boek op onze website kun je zien welke accommodaties in een bepaalde periode nog beschikbaar zijn. Vul bij zoek & boek ‘Huren' en je gewenste periode in en klik daarna op 'Zoeken'.
Kies je gewenste accommodatietype en bekijk bij de tweede stap van het reserveren welke accommodaties nog vrij zijn. De beschikbare accommodaties worden met een groen icoon aangegeven.

Welk kampeerveld op het vakantiepark is geschikt voor kleine kinderen?

Op veel kampeervelden zijn speeltoestellen aanwezig, waardoor de kleine kinderen goed in het zicht blijven tijdens het spelen.

Ik heb gereserveerd op Vakantiepark Het Lierderholt. Hoe betaal ik mijn vakantie?

Na het reserveren van je vakantie op Vakantiepark Het Lierderholt ontvang je een reserveringsbevestiging. Hierop staat aangegeven wat de totaalprijs van de reservering is en wat de precieze betalingstermijnen zijn. De eerste betalingstermijn is 2 weken na de reserveringsdatum en de tweede betalingstermijn is 4 weken voor aankomst op ons vakantiepark. Na het overschrijden van deze betalingstermijnen ontvang je een herinnering en eventueel een aanmaning.


2. Reservering kamperen

Vanaf hoe laat kan ik in- en uitchecken voor mijn kampeerplaats?

Je kan dagelijks tussen 08:30 - 17:00 uur in- en uitchecken bij de receptie. De kampeerplaats is op de dag van aankomst beschikbaar vanaf 13:00 uur. 

Wil je buiten deze tijden in- of uitchecken? Neem dan contact op met de receptie.

In het hoogseizoen en rondom de feestdagen hebben wij vaak ruimere openingstijden, welke wij vermelden in onze app.

Tot hoe laat kan ik op de vertrekdag uitchecken?

Je dient de kampeerplaats bij vertrek om 12:00 uur schoon achter te laten. Heb je laat vertrek geboekt? Dan dien je de kampeerplaats voor sluitingstijd van onze receptie schoon achter te laten.

Het is mijn vertrekdag en ik moet om 12 uur van het vakantiepark af zijn. Kan ik ook later vertrekken?

Als je kampeerplaats nog beschikbaar is dan is dat geen enkel probleem (met uitzondering van het hoogseizoen). De kosten voor laat vertrek bedragen € 7,50. Het is dan mogelijk om tot de sluitingstijd van onze receptie op ons vakantiepark te verblijven.

Ik heb een kampeerplaats op het vakantiepark gereserveerd, maar nog geen reserveringsbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat wij per ongeluk het verkeerde e-mailadres hebben ingevuld of dat de e-mail in je SPAM terecht is gekomen. Neem gerust even contact met ons op via mail (info@lierderholt.nl) of telefoon (055-506 14 58).

Welke kortingskaarten accepteren jullie en wanneer zijn deze geldig?

Wij accepteren de ACSI-kaart, Best Deal kaart en ANWB Kampeerkaart CKE.

Deze zijn in 2023 geldig in de volgende periodes:

    • 1 januari t/m 17 mei
    • 30 mei t/m 7 juli
    • 1 september t/m 31 december

    En in 2024 in de volgende periodes:

    • 1 januari t/m 8 mei
    • 21 mei t/m 6 juli
    • 30 augustus t/m 31 december

    Verblijf je bij ons met de camper? Dan accepteren wij de NKC en CCN kaart en deze zijn heel 2023 en 2024 geldig.


    3. Reserveringen accommodaties

    Vanaf hoe laat kan ik in- en uitchecken voor mijn accommodatie?

    Je kan dagelijks tussen 08:30 - 17:00 uur in- en uitchecken bij de receptie. De accommodatie is op de dag van aankomst beschikbaar vanaf 15:00 uur. Op de vertrekdag dien je de accommodatie om 11:00 uur schoon achter te laten.

    Wil je buiten deze tijden in- of uitchecken? Neem dan contact op met de receptie.

    In het hoogseizoen en rondom de feestdagen hebben wij vaak ruimere openingstijden, welke wij vermelden in onze app.

    Hoe moet ik de accommodatie achterlaten?

    Op de vertrekdag dien je de accommodatie om 11:00 uur schoon achter te laten. Hieronder verstaan wij het volgende: dekbedden en moltons opgevouwen op de bedden, eventuele gehuurde lakens in de sloop doen, afwas schoon en opgeruimd (de vaatwasser dient ook leeg te zijn) en de accommodatie moet bezemschoon zijn.

    Dien ik zelf het linnengoed mee te nemen?

    In onze cottages, chalets en boslodges zijn alleen dekbedden en kussen aanwezig. Linnengoed is niet bij de verblijfsprijs inbegrepen, maar kun je wel bij ons huren. Wij verhuren 1-persoons en 2-persoons lakenpakketten. Deze kosten respectievelijk € 13,50 en € 15,50.

    Bij het maken van je reservering kan je aan ons doorgeven of je lakenpakketten erbij wilt huren.

    Ik heb een accommodatie gehuurd, is er ook inventaris voor mijn baby aanwezig?

    Nee, dit is niet standaard aanwezig in onze accommodaties, maar dit kun je wel bij ons huren. Om er zeker van te zijn dat het van te voren al in je accommodatie staat, kun je dit het beste bij het reserveren even aan ons doorgeven.
    Wij verhuren een kinderbed en een kinderstoel voor € 2,- per dag en de kosten voor een kinderbad bedragen € 1,50 per dag. Lakens voor het kinderbed dien je wel zelf mee te nemen.

    Ik heb een accommodatie gehuurd, maar nog geen reserveringsbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

    Het kan zijn dat wij per ongeluk het verkeerde e-mailadres hebben ingevuld of dat de e-mail in je SPAM terecht is gekomen. Neem gerust even contact met ons op via mail (info@lierderholt.nl) of telefoon (055-506 14 58).

    Ik heb een accommodatie gehuurd, maar bij aankomst blijkt mijn accommodatie niet goed schoon, wat moet ik doen?

    Dat vinden wij erg vervelend en dit horen wij dan ook graag z.s.m. op de receptie. Als je dit gelijk bij ons aangeeft dan zullen wij er direct voor zorgen dat het probleem verholpen wordt.


    4. Animatie

    Wanneer is er animatie aanwezig op het vakantiepark?

    In alle reguliere basisschoolvakanties (m.u.v. de krokus- en kerstvakantie) en met Pasen, Hemelvaart en Pinksteren ben je bij ons verzekerd van een uitgebreid en gevarieerd recreatieprogramma.


    5. Terrein informatie

    Ik wil met mijn auto de slagbomen van jullie vakantiepark door, hoe werkt dit?

    Wij werken op ons vakantiepark met kentekenherkenning. Wij vragen je om voorafgaand aan je verblijf op ons vakantiepark het kenteken van je auto te mailen naar kenteken@lierderholt.nl. Dan kun je tijdens je gehele verblijf probleemloos in- en uitrijden op ons vakantiepark.

    Ik wil graag op vakantie met mijn huisdier. Is mijn huisdier toegestaan op het vakantiepark?

    Jazeker! Per kampeerplaats of accommodatie zijn er maximaal twee huisdieren toegestaan. Als je komt kamperen betaal je € 1,50 per huisdier per nacht, met een maximum van € 17,50 per huisdier. Als je een accommodatie huurt dan betaal je € 15,- per huisdier per weekend/midweek/week.

    Hoe groot is mijn kampeerplaats?

    De grootte van de kampeerplaatsen verschilt per type:

    • De comfortplaatsen 100 & 300 nummers zijn gemiddeld 100 m²
    • De comfortplaatsen 500, 600 & 700 nummers en K2 - K54 zijn gemiddeld 120 m²
    • De wildplaatsen en extra comfortplaatsen 350 - 359 zijn gemiddeld 140 m²
    • De extra comfortplaatsen met parkeerplaats zijn gemiddeld 140 - 150 m²
    Ik kom kamperen en ik heb een comfortplaats geboekt, wat houdt dat in?

    Al onze kampeerplaatsen zijn inclusief: elektra (6 of 10 ampère), wateraansluiting, antenne aansluiting, afvoerpunt, douches, warm water en toiletpapier op de toiletten.

    Zijn er auto’s toegestaan op het vakantiepark?

    Er is één auto per kampeerplaats/accommodatie toegestaan, deze kan vaak vlakbij de kampeerplaats/accommodatie op een parkeerplaats geparkeerd worden. Bij de extra comfortplaatsen met parkeerplaats (60 - 67) mag de auto wel op de plaats geparkeerd worden.

    Is er een oplaadpunt voor elektrische auto's?

    Op de grote parkeerplaats bij de ingang van ons vakantiepark staat één laadpaal voor elektrische auto's, de laadpaal heeft twee oplaadpunten.

    Zijn barbecues toegestaan?

    Het is toegestaan om te barbecueën op gas, op een elektrische barbecue of op kolen. Houdt wel goed ons natuurbrandgevaar advies in de gaten en houd brandblusmiddelen bij de hand.

    Zijn vuurkorven toegestaan?

    Nee, open vuur zoals vuurkorven, tuinkaarsen en brandblokken zijn nooit toegestaan.

    Kan ik een bijzettentje plaatsen bij mijn kampeerplaats?

    Ja dat is toegestaan, zolang je niet buiten je eigen kampeerplaats gaat. Onze kampeertarieven zijn gebaseerd op twee personen en per extra persoon komt er een bedrag bij.

    Hoeveel ampère elektra hebben de kampeerplaatsen?

    De kampeerplaatsen beschikken over 6 of 10 ampère stroom. Dit is afhankelijk van de plaats:

    • De comfortplaatsen 100 & 300 nummers hebben 6 ampère stroom
    • De comfortplaatsen 500 & 600 nummers hebben 10 ampère stroom
    • De comfortplaatsen 700 nummers en K2 - K54 hebben 10 ampère stroom
    • De wildplaatsen en extra comfortplaatsen 350 - 359 hebben 10 ampère stroom
    • De extra comfortplaatsen met parkeerplaats hebben 10 ampère stroom
    • De kampeerplaatsen met privé sanitair hebben 10 ampère stroom

    6. Algemene informatie

    Er blijft tijdens ons verblijf op het vakantiepark iemand logeren, mag dat?

    Jazeker! Logés dienen wel aangemeld te worden bij de receptie en de kosten zijn afhankelijk van de plaats en de periode. Hiervoor kun je het beste even contact opnemen met onze receptie via mail (info@lierderholt.nl) of telefoon (055-506 14 58).

    Kunnen familie/vrienden een bezoekje aan ons brengen op het vakantiepark?

    Dagbezoekers zijn altijd en kosteloos welkom op ons vakantiepark!

    Kan ik mijn tent of caravan onbewoond achter laten op het vakantiepark?

    Als de gereserveerde kampeerplaats vrij is of vrij blijft, dan kan dat. Voor een onbewoonde nacht bedragen de kosten € 9,- per nacht (dit is niet mogelijk in de arrangementperiodes en in het hoogseizoen).

    Zijn er wasmachines en drogers aanwezig?

    Ons vakantiepark beschikt over twee wasserettes. Er is een wasserette in het grote sanitairgebouw aan de Heideweg en in het sanitairgebouw bij ingang 2. Bij de receptie kun je je Lierderholtcard opwaarderen om te kunnen wassen en drogen. Wassen kost € 4,50 per keer en het gebruik van de droger is € 1,50 per 16 minuten. De wasmachine voegt automatisch zeep toe.

    Heeft het vakantiepark faciliteiten voor minder valide mensen?

    Voor mensen die slecht te been zijn of op een rolstoel zijn aangewezen beschikken wij over een mindervalide ruimte in het sanitairgebouw aan de Heideweg. 

    Verder is het Lierderholt zo natuurlijk mogelijk aangelegd. Dat wil dus ook zeggen dat onze wegen niet zijn verhard met asfalt of straatwerk. Het zijn zoveel mogelijk natuurlijk gehouden bospaden die her en der verhard zijn middels grind.

    Door de ruime ingang van Eeterij De Lierderhoeve kunnen minder valide mensen ook genieten in ons à-la-carterestaurant, eetcafé of friterie.

    Kan ik tijdens mijn verblijf post laten bezorgen op het vakantiepark?

    Ja dat is mogelijk. Voor de receptie hangen postvakjes waarin wij alle post sorteren op alfabet. Pakketjes kunnen worden afgehaald op de receptie zelf (dit dient wel dezelfde dag opgehaald te worden). Onze receptiemedewerkers nemen geen pakketjes aan waarvoor getekend moet worden, dus die moeten we dan helaas weer mee retour sturen.

    Kan ik tijdens mijn verblijf op het vakantiepark post versturen?

    Jazeker! Voor de balie van de receptie hangt een postbakje waarin je uitgaande post kunt doen. De postbode neemt het dan voor je mee.

    Kan ik boodschappen halen op het vakantiepark?

    Er is een winkeltje aanwezig op ons vakantiepark. Wij verkopen daar een ruime sortering aan dagelijkse producten en vers afgebakken broodjes. De openingstijden van het winkeltje vind je in onze app.

    Is het mogelijk om fietsen te huren op het vakantiepark?

    Bij onze receptie kun je fietsen huren voor een dag of meerdere dagen. Zo huur je een heren/dames fiets met 7-versnellingen al vanaf € 9,50 per dag en een kinderfiets vanaf € 6,50 per dag. Kijk in onze app voor meer informatie of loop even binnen bij onze receptie.

    Zijn er sportmogelijkheden op het vakantiepark?

    Wij beschikken over een tennisbaan. Reserveren doe je gemakkelijk online via onze app of bij de receptie. De kosten bedragen € 6,- per uur. Tegen een waarborg van € 10,- kun je ook tennisrackets en tennisballen bij ons huren.

    Vooraan op ons vakantiepark hebben we ook een midgetgolfbaan. Bij de receptie kun je terecht voor golfsticks en golfballetjes. Kinderen tot 12 jaar betalen € 2,- p.p. en vanaf 12 jaar bedragen de kosten € 3,- p.p.

    Daarnaast hebben we achter op ons vakantiepark een jeu-de-boulesbaan en een beachvolleybalveld.

    Zijn er ook fiets- en wandelroutes die op het vakantiepark starten?

    Bij de receptie zijn diverse wandel- en fietsroutes gratis te verkrijgen. Ook kun je bij de receptie wandel- en fietskaarten van het hele midden-Veluwe gebied kopen.

    Is er WiFi op het vakantiepark?

    Jazeker! Wij hebben gratis WiFi op ons hele vakantiepark en in ons restaurant. Ons WiFi netwerk is echter niet geschikt om films te downloaden of HD livestreams te kijken. Een WhatsApp bericht versturen of je mail checken gaat prima!

    Ik zie dat het douchen op de camping middels een douchekaart gaat. Hoe werkt dat?

    Om gebruik te kunnen maken van de douches op de camping heb je een Lierderholtcard nodig. Bij het inchecken ontvang je van ons een Lierderholtcard met genoeg douchepunten voor je hele verblijf, dit zit bij de verblijfskosten in. Voor de Lierderholtcard betaal je € 25,- borg, die je bij het inleveren van de kaart (aan het einde van je verblijf) weer retour krijgt.

    Wanneer is Vakantiepark Het Lierderholt geopend?

    Wij zijn het hele jaar geopend! Je bent het hele jaar welkom om bij ons te verblijven in één van onze accommodaties of om bij ons te kamperen met de caravan, tent, vouwwagen of camper.

    Ik ben iets kwijt/ik heb een voorwerp gevonden, wat nu?

    Voor verloren en gevonden voorwerpen kunt u terecht bij de receptie. Breng hier het gevonden voorwerp heen en/of neem contact op met de receptie indien je iets bent verloren.


    7. Faciliteiten

    Is de receptie van het vakantiepark dagelijks geopend?

    Ja! Onze receptie is dagelijks geopend van 08:30 uur tot 17:00 uur. In het hoogseizoen en rondom de feestdagen hebben wij vaak ruimere openingstijden, welke wij vermelden in onze app.

    Ik ben al uitgecheckt, mag ik dan nog wel gebruik maken van alle faciliteiten op het vakantiepark?

    Ja dat is mogelijk. Je dient je auto en eventuele kampeermiddel dan wel op de grote parkeerplaats bij onze ingang te parkeren. Als je wilt vertrekken moet je dit even doorgeven bij onze receptie, want dan doen wij handmatig de slagboom voor je open.

    Wanneer is jullie buitenzwembad geopend?

    Ons buitenzwembad is bij goed weer geopend vanaf de meivakantie tot september.

    Is jullie restaurant het hele jaar geopend?

    Ja! Eeterij De Lierderhoeve is het hele jaar geopend en beschikt over een à-la-carterestaurant, eetcafé en friterie. In het hoogseizoen zijn wij 7 dagen per week geopend en in het laagseizoen zijn wij gesloten op maandag, dinsdag en woensdag. Op feestdagen heeft Eeterij De Lierderhoeve afwijkende openingstijden. Bekijk onze app voor de actuele openingstijden.


    8. Annuleren

    Ik heb een kampeerplaats en/of accommodatie geboekt, maar ik wil graag annuleren. Kan dat?

    Dat is mogelijk, maar rondom een annulering van een kampeerplaats hanteren wij de RECRON-voorwaarden van toeristische plaatsen en voor een annulering van een accommodatie de RECRON-voorwaarden van vakantieverblijven, en daarin staat het volgende:

    Bij annulering betaalt de recreant een vergoeding aan de ondernemer. Deze bedraagt:

    • Bij annulering meer dan 3 maanden voor aankomstdatum wordt 15% van de overeengekomen prijs in rekening gebracht
    • Bij 3 tot 2 maanden voor aankomstdatum 50% van de overeengekomen prijs
    • Bij 2 tot 1 maand voor aankomstdatum 75% van de overeengekomen prijs
    • Binnen 1 maand voor aankomst 90% van de overeengekomen prijs
    • Op de dag van aankomst 100% van de overeengekomen prijs

    Het is mogelijk om via ons een annuleringsverzekering af te sluiten, deze wordt dan afgesloten via recreatieverzekeringen. In geval van annulering bepalen zij of er iets vergoed wordt of niet. Kosteloos annuleren is op geen enkele manier mogelijk.